two-column-content-block-header

FURNS

Alexander Meloen (54) van FURNS kent de openbare ruimte door en door. ‘In deze sector is onbekend vaak is onbemind. Bij onderhandse aanvragen kiezen gemeentes vaak de bekende partijen. Daar moest verandering in komen!’**

90% kende ons niet

Alexander, zo’n drie jaar geleden gestart bij FURNS, ging voortvarend aan de slag: hij zag in de eerste anderhalf jaar bijna 100 gemeentes. “90% had nooit van ons gehoord. We moesten dus keihard aan de slag met acquisitie. Maar doordat ik van de nieuw opgebouwde de relaties ook de aanvragen kreeg, kwam ik daar niet meer aan acquisitie toe. Groei heeft daarom een groot deel van de acquisitie overgenomen, zodat ik me kan focussen op bestaande relaties en de afspraken die Groei inplant.’

Maatwerk in urban spaces

Zowel voor standaardproducten uit voorraad als voor maatwerk komt FURNS –onderdeel van de Adezz Groep - graag ‘binnen’. “Laat ze maar 1 fietsnietje bestellen, zeg ik altijd, dan hebben we een ingang en zijn we zichtbaar. Een van onze krachten is dat we meerdere fabrieken in bezit hebben, waarin we 100% voor onze klanten produceren. Daardoor zijn we ook sterk in maatwerk: een buitenruimte (wij noemen dat ook wel urban space) transformeren zodat een gemeente zich ermee kan profileren. Dat zijn ook voor ons de mooiste projecten.”

logo-furns

Bij de juiste mensen aan tafel

Alexander heeft zijn agenda vrijgegeven aan Groei. “Dat is best een moment van loslaten”, erkent hij. “Maar Groei vult mijn agenda fantastisch. Ze zoeken leads en plannen elke week afspraken. Ze weten echt door te dringen, zijn serieus, kritisch zijn en resultaatgericht. Daardoor kom ik aan tafel met de goede juiste mensen. Voor de komende tijd gaan we met Groei de uitdaging aan om nog eerder in een traject aan tafel te komen. Bij ontwerpers, landschapsarchitecten en stedenbouwkundigen bijvoorbeeld.”

Alexander had in het verleden geen goede ervaring met acquisitiebureaus. “Maar Groei is anders. De acquisitie kakt niet in, het contact is goed en de mentaliteit is hands-on. Dat maakt Groei echt onderscheidend!”